رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه مرز‌های تمرچین و باشماق خنک‌ترین مرز‌های خروجی کشور هستند، گفت: دمای هوا امروز و فردا در نجف، کربلا، کاظمین و سامرا بین ۳۰ تا ۴۳ درجه خواهد بود.
کد خبر: ۱۴۲۱۶۲۲

 خنک‌ترین مرز‌های خروجی برای زائران | کاهش دمای هوا در عتبات عالیات

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان درباره دمای هوا در مرزهایی که زائران اربعین در آنجا حضور دارند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این روزها خنک‌ترین مرزهای ما تمرچین و باشماق هستند.

‌وی افزود: دمای هوای تمرچین امروز ‌ بین 18 تا 35 درجه است و دمای هوا در این منطقه فردا اندکی کاهش خواهد یافت و  به ‌ 18 تا 34 درجه خواهد رسید. ‌

به گفته ضیاییان دمای هوا در تمرچین روز چهارشنبه نیز بین 19 تا 35 درجه خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره دمای هوا در مرز باشماق نیز به جام جم آنلاین گفت: دمای هوا در این منطقه ‌بین‌ 14 تا 37 درجه خواهد بود و تا روز چهارشنبه تقریبا تغییر خاصی در دمای هوای این منطقه اتفاق نخواهد افتاد.

‌وی درباره دمای هوا در مرز خسروی نیز توضیح داد: تغییرات دمای  هوا امروز و فردا در این مرز بین 28 تا 45  درجه خواهد بود.

به گفته ضیاییان دمای هوا در مرز خسروی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ممکن است به ‌ 47 تا 48 درجه نیز برسد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره مرز مهران نیز  عنوان کرد: دمای هوا  در مرز مهران تا روز دوشنبه حدود 28 تا 46 درجه خواهد بود. اما در‌  روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به  حدود 48 درجه نیز خواهد رسید.

وی درباره دمای هوا در مرز چذابه نیز افزود: دمای هوا در این منطقه تا روز دوشنبه حدود 25 تا 45 درجه خواهد بود و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به حدود 48 درجه خواهد رسید.

به گفته ضیاییان دمای هوا در مرز شلمچه نیز مشابه شرایط مرز چذابه خواهد بود.‌

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی در داخل خاک عراق نیز توضیح داد: دمای هوا امروز در ‌نجف، کربلا، کاظمین و سامرا بین 30 تا 43 درجه خواهد بود. اما دمای هوای این مناطق فردا دوشنبه حدود 2 درجه کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: دمای هوا در نجف، کربلا، کاظمین و سامرا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه  پیش‌رو نیز به حدود‌ 48 درجه خواهد رسید.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره احتمال کاهش دما در این مناطق نیز عنوان کرد: از روز جمعه یعنی هفدهم تا بیستم دمای هوا در عتبات عالیات کاهش خواهد یافت و به حدود 42 درجه خواهد رسید‌.

به گفته وی در روزهای پیش‌رو آسمان در این مناطق غالبا صاف خواهد بود و بعد از ظهرها به دلیل وزش باد گاهی پدیده گرد و غبار رخ خواهد داد.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها